Elektronische dienstencheque


Vanaf 1 september 2006 is de elektronische dienstencheque werkelijkheid. U heeft nu dus de keuze uit eenerzijds papieren cheques of elektronische cheques. Dit hangt af van uw gekozen profiel bij de registratie voor dienstencheques.

Natuurlijk kan u wanneer u dit wenst veranderen van profiel. Dit kan u doen op uw persoonlijke ruimte op de website http://www.dienstencheques-rva.be/ Wanneer u dit voor de eerste maal gebruikt, kiest u voor de optie “Eerste toegang en nog geen paswoord”. Dit laat u toe om een paswoord aan te vragen en zo op een later tijdsstip in te loggen op uw persoonlijke ruimte.
Aan de manier waarop u cheques bestelt verandert er niets. U blijft werken met een overschrijving, met uw persoonlijk gebruikersnummer in de gestructureerde mededeling. Na uw storting controleert Sodexo uw profiel en zal uw bestelling uitgeven in ofwel papieren cheques ofwel elektronische cheques naargelang uw profiel.

Wanneer u elektronische cheques heeft besteld, kunt u uw bestelling, uw aantal elektronische cheques, uw betalingen en tal van andere zaken nakijken op uw persoonlijke ruimte. maar in plaats van de papieren cheques te ontvangen, zal u op uw gepersonaliseerde dienstencheque webpagina het aantal aangekochte cheques terugvinden.

Wanneer u beroep doet op elektronische cheques zal de poetsvrouw na de geleverde diensten het aantal cheques via de telefoon in mindering brengen. De poetsvrouw belt hiervoor met uw toestel naar het gratis nummer 0800/38.800  Het aantal elektronische cheques worden niet onmiddellijk van uw saldo afgetrokken. U moet het gevraagde aantal nog valideren via internet of via de telefoon.

Een gedetaillieerde uitleg over het meer technische aspect van de elektronische dienstencheques vindt u hier.

Comments RSS TrackBack Identifier URI


Dienstencheques is powered and themed by Helpdesk-office.be CMS